Thursday, October 18, 2007

MASUK KEJE LEPAS RAYA

Mula masuk kerja dari semalam, tak ramai, cuma 8 orang staf. Aku sorang ajer officer yang kerja semalam, kira jadik 'Pengawal Pusat' la. Rasa sunyi betul bila semua orang duduk di cubicle masing-masing, pastu masih dalam mood Raya, enjin belum panas untuk bekerja. So depa pakat lepak depan tv kat ruangan pelanggan. Hampeh! Hehehe baik tengok tv kat umah aje.

Tapi tulahnya, nak marah pun tak kuasa. Macam typist tu, kalau takde officer yang kasik draf surat untuk ditaip, depa pun takdak keje, so takleh marah la kalau depa lepak tengok tv, kan? At least depa dok dalam ofis, tak gi merayau. Aku plak dok mainkan koleksi lagu entah haper-haper yang ada dalam pc aku, asalkan hilang sunyi.

Yang paling bosan, bab makan la. Isy.... semua restoran di keliling tutup, termasuk food court ofis aku dan food court ofis sebelah. Yang bukak kat deret kedai bawah tu hanya restoran satay. Siapa nak makan satay pagi-pagi buta? In the end semua orang sarapan kat the only restoran yang bukak, sebuah restoran mamak yang agak kejauhan sikit. Orang bertali-arus sampai tak menang tangan mamak tu melayan. Makan tengahari pun kat situ jugak. Hmm... bebudak ofis ni, baju depa dah lekat bau kari sampai ke petang!

Petang, tak tunggu lama, cabut tepat kul 4.30. Malam tu dah ada plan nak ke rumah paktuo. Dia ni aku panggil 'Self-Appointed Buapak'... maklum le dia abang, so adik-adik semua termasuk abah aku, kena hormat dan dengar cakap dia. Eh OK aper aku gelar dia gitu, some of my cousins lagi ler, panggil dia 'Agung' terus! Hmm...? Apa menatang 'buapak' tu? Korang tak pernah dengar? OK, nanti boring-boring aku tulis post pasal Adat Perpatih plak, ye?

No comments: