Haven't logged in for quite some time. Busy busy busy at the office and at home too. Many things happened, I'll just give the gist of it :-
1. We had our office's Majlis Aidilfitri on the last week of Syawal. As usual, the Badan Kebajikan (BK) will sponsor the main menu (this year being nasi dagang, from Sheila Rusly's restaurant. Yummy I tell you!) and staff members will bring potluck for other dishes, absolutely voluntary la. Then medem keluar fatwa, 'biar BK bayar semua, orang lain tak payah sponsor'. Adeeehhhh makcik ni, orang bawak potluck tu sebab niat ikhlas nak share food dengan kengkawan, kenapa nak halang orang bersedekah? Jawabnya senang je - sebab dia takde nak sponsor apa-apa.
Aku memang tak faham kepala hotak dia ni. Maybe jugak api amarahnya pasal family day dulu tu belum padam, sampai terbawa-bawa ke majlis raya. Pastu ada hati jemput semua pengurusan tertinggi plus chairman lagi, walaupun tau BK dah takde bajet (buruknya perkataan ni). Tapi staff tak peduli, ramai yang senyap-senyap contribute jugak. Last-last medem termalu, dia pun contribute ketupat palas & rendang. Rasanya majlis raya tahun ni paling hambar walaupun ada orang besar-besar datang.
2. The cat is out of the bag. Rahsia yang aku simpan dah dekat 3 tahun ni, akhirnya terbarai secara terpaksa kat ofis. Semuanya gara-gara terpaksa mengisi Borang Perisytiharan Harta, biasalah ofis gomen. Aku dah agak dah, sebab kat borang tu kena declare harta both hubby & wife. So awal-awal lagi aku beritahu Cherin (medem's PA), on a need-to-know basis. Dia terperanjat sampai termenangis, sebab tak sangka, selama ni nampak aku OK je (heroin tenang, beb).
Unfortunately masa Cherin kumpul borang semua staf & bawa masuk ke bilik medem, medem terus sebut a few names yang dia interested in sebab 'orang lama ni, mesti banyak simpan harta'. My name kena sebab 'husband dia doktor mesti banyak duit'. Adeehhhh mentaliti dia ni mentaliti URTV rupanya. Yang nak sibuk tahu sal harta orang kenapa, nak compare ke, kiasu betul la. Anywhichways, bila dia query kenapa borang aku tak declare harta suami, Cherin terpaksa explain, dan Cherin sempat sound kat medem "takde siapa tahu kecuali saya, sekarang puan pulak tahu, rasanya dia memang taknak beritahu orang lain". And then whaddayaknow, she's already told Cheti dan entah siapa-siapa plak lagi, most probably half the female department heads yang selama ni menjadi rakan gosip dia la. Isy isy... how sad when bosses takdak keje lain, dok gosip sal anak buah, kan?
3. One day last week, the Ex called my h/phone, but I didn't answer the call. I hope to goodness it didn't have anything to do with Dik S calling me a few weeks back. Maybe he found out about it, and wants to know what we talked about. But we'll never know now, since I'm not picking up his calls anymore. Dik S, you are still in my prayers.
4. Cheti was offered (and she did take it up) an official trip to China for 4 days, as part of our minister's entourage. We were all trying to discourage her, the reason being she's almost 8 months pregnant! But she was adamant, because this is her first time ever being offered an overseas official trip, and she's afraid of not getting such chance in the future. Faham la, sebab recently Chetun got to go to Korea, and last year I got the Japan trip. Hey, before you guys think 'orang gomen jalan makan angin', I'll just clarify that both the Japan & Korea trip was JPA's friendship/exchange programme, so bukan duit gomen yang keluar, it's mainly sponsored by the Japanese & Korean government, OK?
Back to Cheti, dia ni frame besar, dan historically memang semua anak dia kecik, birthweight 1.8kg etc. So even dia pregnant dah masuk 8 bulan, perut nampak cam 4 bulan je, especially covered dengan baju kurung & tudung. So OK, maybe 'lepas' la kat airport nanti, but we are worried about her & baby's health. Furthermore the weather in China is quite extreme at the moment, also there's the bird flu scare etc. Minister's entourage pun bukan gi sana duduk dalam hotel je, group tu akan visit various depts/inst/plants etc, they'll be moving around. I hope Cheti's well-prepared for all that.
5. Chesa's baby boy is currently warded at Hospital Putrajaya, suspected dengue. I hope he gets well soon!
6. Chedah's hubby just underwent a knee operation early this week, hope everything goes well & he gets to walk again soon.
7. Three of our staff got transferred out, and we're getting only one replacement staff. Someone in HR seriously needs to learn to count! Demand kerja macam-macam, tapi staff yang bagus asyik kena pinch aje.
8. Cheton got promoted to E44 because she passed her PTK last year (yang aku, Cheti & Chedah kantoi tu), and she's in a new department doing something totally different from her last post. She's still excited, hari-hari ada je cerita baru :-)
9. I've picked up a new hobby - Sudoku! Masa sekolah dulu, akulah orang paling benci numbers, kalau Add Maths tu selalunya cukup makan je nasib baik tak kantoi. Tapi Sudoku ni best, actually it's just a puzzle using numbers, bukannya maths pun. It can really get so engrossing tau, I bought a sudoku puzzle book and I've been snatching a few minutes here & there to do the puzzles, and I'm now on to puzzle number 64.
Well, that wraps it up for now, I guess.