Sunday, December 18, 2005

ALBUM STAF

Semalam tengok gambar album staf dalam intranet, pastu gelak sampai pecah perut hehehe. Ada yang muka cam budak sekolah. Ada yang remos panjang cam hero filem tamil. Ada yang mekap tebal selepet eyeshadow biru dan lipstick merah biji saga. Ada yang frame cermin mata bulat besar menutup satu pertiga dari mukanya. Medem, fuuuhhh... dengan rambut ala Farah Fawcet dalam Charlie's Angels gitu! Semuanya gambar yang staf hantar masa mula report duty, tu yang style macam-macam tu.

Nak nengok album ni, kena isi borang untuk dapatkan password. Aku dapat access ni sebab jadik web rep. So selain dari tugas-tugas extra tu, I can amuse myself looking at these photos, some of which are quite kelakau. Aku pernah query pada member aku officer MIS, apa tujuan diadakan album ni dan kenapa ada sekatan to view it? Bagi aku, elok kalau sebelum meeting ke apa ke, kita dapat nengok gambar siapa yang kita akan bermeeting tu, takdelah nanti tercangak-cangak wondering who's who etc. Kalau staf tak boleh tengok album ni, tercapai ke objektif diadakan album ni in the first place? Member aku senyum kelat je :-) Jawapannya, ada orang sensitif bila orang tengok gambar lama dia.

Alahai... alasan ciput je tu. Sensitif sebab apa? Gambar tak cantik? Gantikan dengan gambar baru la. Takde masalah sebab tahun lepas kita buat operasi besar-besaran ambik gambar official (taken in the office by our own photographers) to be used for our library database. Cantek je semua orang pakai kot & nametag. Import je la gambar tu ke dalam album staf. Apa ada hal?

No comments: