Thursday, April 14, 2005

BESDAY DIA

It's medem's birthday this coming weekend. Macam biasa tiap-tiap tahun, kami buat collection RM untuk belikan hadiah dari department kepada dia. Tahun ni ahli dah bertambah... tapi alamak collection mencorot! Klu ambil purata, lebih kurang RM3 setiap sorang, tu pun sebab ada sorang officer kasik RM50 dan sorang lagi RM25... yang lelain tu mostly RM1 je... sedih kan?

Prinsip aku bila bab-bab sumbangan/derma ni, yang penting ialah ikhlas, bukan jumlahnya. Lebih berkat beri RM1 dengan hati ikhlas, daripada beri RM100 tapi dalam hati penuh segala macam rasa negatif. Tapi kalau macam Chetun yang saban hari di'kena'kan macam-macam oleh medem tapi Chetun masih mampu tersenyum dan menjadi penyumbang RM terbanyak, gua respek lu beb!

Walaupun tak conclusive, tapi jumlah kutipan tu sedikit-sebanyak reflects other people's view about a certain person. So now jelaslah di mana medem stands, kan?

Aku kasik berapa? Sori beb aku takde menuntut ilmu kipas-mengipas dan kabel-mengkabel. In application of the earlier mentioned principal about ikhlas, RM sifar. Takpe, sumbangan aku dalam bentuk tolong men-suggestkan dalam mesyuarat badan kebajikan untuk diadakan majlis besday dia, kira okay le tuh.

No comments: