Thursday, April 07, 2005

BACA HATI

Hari ini aku ditanya satu soalan yang aku tak tahu bagaimana nak jawab. Tak, bukan soalan personal aku, tapi tentang seorang staf di department aku. Soalannya berbunyi begini - awak rasa bila A sibuk beritahu kelebihan / keistimewaan yang dia ada, adakah dia cakap dengan hati ikhlas (merely stating facts) atau dia menunjuk-nunjuk (bragging)?

Aduh, camana nak jawab ye? Sesungguhnya mataku tiada power ex-ray (cuma astigmatism sahaja tinggi) yang membolehkan aku mendalami apa yang ada di lubuk hati A.

So OK, I know ramai staf yang dah agak meluat dengar tentang segala macam keagungan yang keluar dari mulut A. Perhaps she is a little more hardworking etc and does have a little 'edge' over her peers. But I have to admit, sometimes she can be an attention seeker.

Maybe it's the way she talks that make people feel she's bragging, especially bila asyik cerita tentang cinta agungnya kepada suaminya yang amat dikagumi, also the fact that he drives a Terrano :-) Letih gak telinga aku dengar tentang abang sayang yang sempurna segala tu. OK, now I'm slightly annoyed, hmmph!

No comments: